Pages

Saturday 23 November 2013

My Hometown


 Today, 19 November 2013

Another 6 days to the 'date'....balik kampung jab jenguk mak...keadaan mak masih tidak berubah...doaku semoga mak akan beroleh semangat untuk berubah....aminnnn... Aku terpaksa juga pergi trip tu sebab dah beli tiket sebelum keadaan mak macam ni..semoga sepanjang ketiadaan aku tiada apa-apa yang buruk berlaku...huhuhuhuhu...

Aku sampai kampung petang dan gak ronda-ronda pusing kampung sampai jeti...tapi hujan pulak mencurah-curah turun jadi sempat snap gambo dari dalam kereta jerlah...sekarang ni sawah padi aka bendang (bahasa kat kampung aku) tengah menghijau..cantik sangat!!!! Kalau tensen-tensen kerja boleh balik kampung lepak kat bendang ...tengok budak-budak kampung tangkap ikan...beshhh ooooo.

Sepanjang sungai depan umah aku ramai orang dok memancing...aku pun layan jer la tengok orang memancing...lupa pulak nak snap gambo orang tengah memancing...mian hae...nie jer gambar yang sempat aku amik...so layanzzz...

Dari jauh boleh nampak Gunung Jerai.
Nie gambar dari jeti..ramai orang luar yang datang ke sini untuk sewa bot memancing...aku tak pasti berapa harganya sebab tak pernah pun aku pergi memancing.
Gambar di jeti.
Jeti lagi..hujan di luar.

Today, 23 November 2013.
 Two days to go..aku kembali ke Taiping..nak siap packing bag dan rehat sebelum bertolak ke South Korea...


1 comment:

  1. Cantiknye bendang... hijauu... teringin nak bergambar kat sana. Tapi takot lintah. Huhhhu

    ReplyDelete

Tell me..